Címlap Bemutatkozás Kapcsolat Tanfolyamok Galéria Hasznos információk

10. sz. hírlevél

Kedves jógázó Barátunk!

A 2015.év első igazi nagy programja volt számunkra Swami Gajanandaji (ejtsd: Gadzsanandadzsi) február 09-12-ig tartó látogatása a békéscsabai jógaközpontunkban.

Mottó: A child receives love from the mother and mother receives love from the child. Or love from friends. You give your love to your friends and likewise you receive love from them.
A gyermek szeretetet kap az anyától, az anya a gyermekétől. Vagy a barátoktól kapott szeretet. Szeretetet adsz barátaidnak és te is élvezed az ő szeretetüket.

Wishwaguru Paramhans Swami Maheshvarananda

Swami Gadjanandaji 10-én kedden este 18-20 h-ig a békéscsabai Százszorszép Óvodában tartott nagysikerű előadást a haladó jógacsoport részére a "Mi valójában a jóga?" címmel. A jóga nemcsak ászanák, testgyakorlatok, relaxáció, vagy pranayama- légzőgyakorlatok összessége, hangsúlyozta. A hallgatóságnak nagyon tetsző hasonlattal élt. A jóga olyan, mint egy nagy torta. A szeletei az ászanák, a pranayama, meditáció, stb. Az egész torta fel van ajánlva, de mindenki annyi szeletet vesz ki belőle, amennyi a befogadó képessége. Fokozatosan, szeletenként "fogyasztva". A Jóga a Mindennapi Életben azt tanítja számunkra, hogy tudatosan vegyük kézbe az életünket. Bölcsen kell cselekednünk és gondolni a következményekre. A cselekedeteink, karmáink következményeire. A legtöbb cselekedetünk általában önző érdeket szolgál. Fontos az áhimsza, a nem ártás. Az áhimsza = szeretet. Akit, amit szeretünk, azt nem bántjuk, nem öljük meg, nem gyűlöljük. A jóga az egótól, az önzőségtől való megszabadulás. Az atma, ami több mint a lélek, a bennünk lévő isteni Önvaló felismerése, megvalósítása, - ez a jóga célja. Az atma tulajdonsága a Szat csit ánanda – az Igazság, a Tudat, az Üdv – állapota, ennek megvalósításához vezet a jóga. Minden élőlény keresi a boldogságot, de ez nem kívül található, hanem belül. A Jóga a Mindennapi Életben a cselekedeteink állandó tudatosítása, kontrollja, ami áthatja az egész életünket, és eltávolít az egótól, kinyitja a szívet.

A másnapi – szerdai – szatszangon a fő téma a dharma volt. A karma és a dharma szorosan összekapcsolódik. Egy korábbi látogatásakor Swami Gajanand a karmáról tartott nagysikerű előadást. A karma az ok és okozat törvénye, azaz cselekedeteink következménye visszahat ránk. Az élőlények közül az állatok cselekedete ösztönös, ezért ők nem teremtenek karmát. Ők végig élik a sorsukat, s dharmájuk, természetük szerint cselekednek. Az emberek, mivel rendelkeznek értelemmel, - buddhival -, végig tudják gondolni cselekedeteik következményeit, és tudnak dönteni arról, mit válasszanak. A karma és a dharma összekapcsolódására jó példa a szúnyog csípése. A szúnyog dharmája, természete a csípés. A szúnyog csípésekor az ember dönthet, elhessenti vagy megöli a szúnyogot, s tettével eszerint teremti a karmája minőségét.

A dharma feladatot, kötelezettséget és valaminek a természetét jelenti, pl. a tűz dharmája, hogy melegítsen, fényt adjon.

Az ember számára van általános és egyéni dharma. Az egyéni dharma az a feladat, az a kötelesség, amit életünk során meg kell valósítanunk. Ennek felfedezésében segít a Jóga a Mindennapi Életben rendszer önvizsgálati meditációja.

Az újjászületések 8,4 millió formája közül egyetlen az emberi élet, amit nem könnyű újra és újra elnyerni, ezért az általános emberi dharma a moksa és a széva. A moksa a felszabadulást jelenti az újjászületések láncolatából. A széva pedig a szolgálat, minden teremtmény önzetlen szolgálata, amellyel megszüntethetők a negatív karmikus hatások, s elérhető a felszabadulás…

A látogatás képekben...

előadás

Előadás kedden a békéscsabai Százszorszép Óvodában

munka

munka

munka

...a hallgatóság érdeklődő figyelme...

munka

a szerda esti szatszang az asramunkban – Swami Gajanandaji bhajant énekel

munka

Az Őt kísérő és együtt éneklő bhakták

munka

Csoportkép a szatszangról

Reméljük, hogy a jövőben még gyakran hallhatjuk Swami Gajanand bölcs előadását a jógáról és részesülhetünk az általa énekelt csodálatos bhadzsanokban.